Scheidsrechters commissie

Het uitgangspunt van de scheidsrechterscommissie is dat de commissie de taak heeft om voor alle thuiswedstrijden een arbiter aan te stellen, waar geen scheidsrechter is aangewezen door de KNVB.

De kern is het scheidsrechters collectief, waarin arbiters zitten die met de vereiste opleiding minimaal 2 wedstrijden per maand beschikbaar zijn om een wedstrijd te leiden. Om de kwaliteit te waarborgen zal de vereniging er naar streven dat de verenigingsscheidsrechter een voor de doelgroep vereiste opleiding heeft gevolgd.

Het bestuur van de vereniging verklaart een actief beleid te voeren om zorg te dragen voor het aanstellen van geschikte en voldoende scheidsrechters. De scheidrechters zullen zich conformeren aan de opgestelde regels zoals: “Geen (digitale) pas is niet spelen” en “Getoonde kaarten worden altijd vermeld”.

Rutger Bulthuis – Scheidsrechterscoördinator

Bereikbaar via mail op scheidsrechterscoordinator@svbedum.nl

Gedragsconvenant Scheidsrechterscollectief

/ Gedragsconvenant Scheidsrechter collectief SV BEDUM (94 downloads )